ПОВІДОМЛЕННЯ про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля
ПОВІДОМЛЕННЯ
про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля
ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КАЙМАН-К" 33357122
(повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи - підприємця, ідентифікаційний код або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття
реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають
відмітку у паспорті)
інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.
- Інформація про суб’єкта господарювання.
Україна, 67600, Одеська обл., місто Біляївка(пн), ВУЛ.КОСТІНА, будинок 5/1
(місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи - підприємця (поштовий індекс, адреса), контактний номер телефону)
- Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи.
Планована діяльність, її характеристика.
Видобування і переробка піску та гравійно – піщаних порід з розширенням меж ділянки
Центральна Біляївського родовища до площі 82,11 га (57,7 га в межах спеціального дозволу, 10,97 га в межах розширення площі на захід та 13,44 га в межах розширення площі насхід), а також рекультивація родовища. Корисна копалина на родовищі представлена піском та гравійнопіщаною породою. Гірничо-геологічні умови родовища сприятливі для розробки кар’єру відкритим способом. Контактна особа: +38(097)372-92-45.
Технічна альтернатива 1.
Видобування корисних копалин здійснюється відкритим способом при транспортній системі розробки із застосуванням автомобільного транспорту і внутрішнім розташуванням відвалів розкривних порід. Просування фронту видобувних та розкривних робіт – паралельне. Технологічна схема видобувних робіт передбачає розробку корисної копалини нижнім черпанням екскаватором типу «зворотна лопата» з подальшим навантаженням в автосамоскиди та транспортуванням на переробку. Розкривні породи та шар зачистки покладу корисної копалини планується розробляти навантажувачем з подальшим навантаженням у самоскиди та переміщенням у відвал, звідки в подальшому будуть використовуватися для рекультивації. Переробка корисної копалини планується на пересувній дробарно-сортувальній установці. Після переробки отриману товарну продукцію з тимчасових складів відвантажуватимуть споживачам.
Технічна альтернатива 2.
В якості технічної альтернативи розглядається метод розробки родовища екскаватором типу Драглайн. Інші характеристики аналогічні технічній альтернативі 1.
- Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.
Одеська обл. Одеський р-н
3.1 Територіальні громади, які можуть зазнати впливу планованої діяльності.
Біляївської міська територіальної громада та Ясківська територіальна громада Одеського району Одеської області.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1.
Одеська обл. Одеський р-н .
В адміністративному відношенні ділянка Центральна Біляївського родовища розташовано на землях Ясківської територіальної громади Одеського району Одеської області на відстані 0,5 км на північний захід від міста Біляївка та в 3,2 км на схід від села Яськи.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2.
Одеська обл. Одеський р-н .
Територіальні альтернативи планованої діяльності не розглядаються у зв’язку з тим, що видобування корисної копалини проводитиметься в межах ділянки Центральна Біляївського родовища.
- Соціально-економічний вплив планованої діяльності.
Вплив на соціальне середовище носить позитивний аспект. Найбільш важливим із соціальноекономічних факторів є можливість поповнення місцевого бюджету та державного бюджету (в т.ч. сплати рентної плати за користування надрами, орендної плати за користування земельних ділянок) і поліпшення загальної соціально-економічної ситуації в районі, забезпеченні сировиною галузь будівництва, зайнятості місцевого населення та працівників.
- Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо).
Площа підрахунку запасів ділянки Центральна Біляївського родовища становить 82,11 га(57,7 га в межах спеціального дозволу, 10,97 га в межах розширення площі на захід та 13,44 га в межах розширення площі на схід). Корисна копалина в межах родовища представлена двома горизонтами. Верхній горизонт пісок кварцовий, дрібнозернистий, в нижній частині містить у незначній кількості гальку та гравій, а також дрібні уламки мушлі середньою потужністю 2,6 м. Нижній горизонт – необводнена піщано-галькова порода з прошарками конгломератів, пісковику та глинисередньою потужністю 7,8 м, в нижній частині піщано-галькові породи обводнені (0-5 м). Розробка обводненої піщано-галькові породи не передбачається. Розкривні породи представлені грунтово-рослинним шаром (ГРШ) середньої потужністю 0,2-1 м та породами пухкого розкриву (суглинками з прошарками глини) середньою потужністю 6,5 м. Породи внутрішнього розкриву (в покладах гравійно-піщаної породи) представлені прошарками міцно зцементованих брил пісковиків і конгломератів, а також лінзами глини піщанистої середньою потужністю 0,3-0,8 м. Відповідно до протоколу ДКЗ №5387 від 13.10.2021 р. балансові запаси корисної копалини обліковуються у кількості: - пісків місцевого значення ділянки Центральна Біляївського родовища 769 тис. м3, з них: В – 359 тис. м3; С1 – 410тис. м3; - запаси гравійно-піщаної породи загальнодержавного значення ділянки Центральна Біляївського родовища 2138 тис. м3, з них: В – 909 тис. м3; С1 – 1229 тис. м3. Запаси для апробування становлять: - пісків місцевого значення ділянки Центральна Біляївського родовища 413 тис. м3, з них: С1 – 413 тис. м3; - запаси гравійнопіщаної породи загальнодержавного значення ділянки Центральна Біляївського родовища 1077 тис. м3, з них: С1 – 1077 тис. м3. Річна продуктивність кар’єру: з видобування корисної копалини – 151,2 тис. м3; по породам розкриву – 132 тис. м3. Строк забезпечення підприємства запасами – 28,6 років. Переробка корисної копалини планується на пересувній дробарно-сортувальній установці. Режим роботи – 280 днів на рік в одну зміну по 8 годин.
- Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1.
Екологічні та інші обмеження планованої діяльності встановлюються згідно законодавства України з дотриманням нормативів гранично-допустимих рівнів екологічного навантаження на природне середовище, санітарних нормативів на межі СЗЗ, радіаційного контролю, поводження з відходами, тощо: - розробка родовища в межах розвіданих затверджених і апробованих запасів; здійснення постійного контролю технічного стану механізмів та транспорту при розробці родовища; - додержання параметрів системи гірничих робіт; - систематичний геологомаркшейдерський контроль за прийнятою системою розробки; - зберігання відходів та передача їх спеціалізованим організаціям і вивіз на полігон ТПВ та очисні споруди у відповідності санітарно-гігієнічних вимог та природоохоронного законодавства; - викиди від стаціонарних джерел повинні здійснюватися за наявності дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря; - виконання вимог щодо раціонального використання природних ресурсів та охорони надр; - радіологічний контроль видобутої сировини; - виконання правил протипожежної безпеки.
щодо технічної альтернативи 2.
Аналогічно до технічної альтернативи 1. щодо територіальної альтернативи 1.
- дотримання нормативного розміру санітарно-захисної зони; - санітарно-гігієнічні обмеження – допустимі рівні звуку (дБА).
щодо територіальної альтернативи 2.
Не розглядається.
7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1.
- дотримання технологій, передбачених Проєктом розробки родовища; - вжиття заходів для запобігання пилоутворення в літній період року; - складування знятого родючого шару ґрунту для використання при відновленні порушених гірничими роботами земель, згідно Проекту рекультивації; - вжиття заходів, направлених на запобігання аварій, обмеження і ліквідація їх наслідків та захист людей і довкілля від їх впливу.
щодо технічної альтернативи 2.
Аналогічно до технічної альтернативи 1. щодо територіальної альтернативи 1.
До майданчика планованої діяльності запроектовані під’їзні дороги, передбачено облаштування території. Додаткового еколого-інженерного захисту не потрібно.
щодо територіальної альтернативи 2.
Територіальна альтернатива не розглядалася.
8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:
щодо технічної альтернативи 1.
Сфера, джерела та види можливого впливу планованої діяльності на довкілля розглядатимуться для наступних компонентів: клімат і мікроклімат – процес розробки родовища не є діяльністю, що має значні виділення тепла, вологи, газів, що володіють парниковим ефектом і інших речовин, викиди яких можуть вплинути на клімат і мікроклімат в прилеглій місцевості; геологічне середовище – вплив на геологічне середовище обмежується площею родовища та глибиною розробки корисної копалини; повітряне середовище – викиди забруднюючих речовин під час проведення розробки родовища, розвантажувально-навантажувальних робіт, під час роботи двигунів кар’єрної техніки і транспорту та їх обслуговування; водне середовище – процес розробки родовища не впливатиме на гідрологічний режим підземних вод; хімічне і мікробне забруднення водоносних горизонтів не прогнозується; господарсько-побутові води в гідрографічну мережу не скидаються; ґрунти – раціональне використання знятого родючого шару ґрунту, в тому числі зберігання ґрунту та проведення рекультивації відпрацьованих ділянок родовища на яких сформовані відвали розкривних порід; земельні ресурси – в ході видобутку сировини заплановане виконання рекультивації. Передбачені рішення поводження з відходами відповідають природоохоронному законодавству України; шумове забруднення – вплив пов’язаний з роботою двигунів кар’єрної техніки і транспорту та їх обслуговування; природнозаповідний фонд – в межах родовища території та об’єкти природно-заповідного фонду відсутні; рослинний та тваринний світ – присутність людей та обладнання на технологічних майданчиках; навколишнє соціальне середовище – вплив на місцеву економіку (забезпечення потреб місцевої промисловості у сировині виробництва будівельної та сільськогосподарської галузі, гумотехнічної промисловості, створення нових робочих місць для населення, розвиток інфраструктури району, відрахування податків до місцевого та державного бюджету); навколишнє техногенне середовище –вплив не передбачається. В період експлуатації родовища порушення експлуатаційної надійності та безпеки прилеглих техногенних об'єктів не спостерігатиметься.
щодо технічної альтернативи 2.
Аналогічно до технологічної альтернативи 1. щодо територіальної альтернативи 1.
Дотримання зон санітарної охорони та рівня шуму на межі житлової забудови. щодо територіальної альтернативи 2.
Не розглядається.
9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”).
Перша категорія
15 Кар’єри та видобування корисних копалин відкритим способом Кар’єри та видобування корисних копалин відкритим способом, їх перероблення чи збагачення на місці на площі понад 25 гектарів або видобування торфу на площі понад 150 гектарів;"
- Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав).
Підстав немає
- Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з ОВД, у відповідності із п.2 ст.6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» № 2059VIII від 23 травня 2017 року.
- Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості.
Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає: підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля; проведення громадського обговорення планованої діяльності;
аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;
надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що
враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;
врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої
діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.
У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.
Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.
На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.
У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення.
- Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Протягом 12 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.
У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.
- Рішення про провадження планованої діяльності.
Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде
Висновок з оцінки впливу на довкілля
(вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)
що видається Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України
(орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)
- Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до
Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України , 03035, м. Київ, вул.
Митрополита Василя Липківського, 35., OVD@mepr.gov.ua, (044) 206-31-40; (044) 206-31-50, Заступник директора департаменту – начальник відділу оцінки впливу на довкілля Департаменту екологічної оцінки – Грицак Олена Анатоліївна.
(найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та контактна особа)
{Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 824 від 14.09.2020}